Sunday, December 27, 2009

SYUKUR UNTUKMU YA RABB..

Alhamdulillah..kesyukuran tak terhingga kepadaMu Ya ALlah kerana memudahkan perjalanan pulang aku dan keluarga ke Warisan Puteri pada Sabtu, 26.12.2009. Kami bertolak dari K. Trg tepat jam 9.00 pagi. Anak-anak nampaknya seperti tak nak balik lagi..'seronok tinggal kat kampung', kata mereka..

Ikutkan hati, memang aku pun tak nak balik lagi..tapi, memandangkan aku dan isteri ada meeting akhir tahun di sekolah masing-masing, kami terpaksa juga ucapkan salam perpisahan kepada kedua orang tua di kampung.

Perjalanan pulang kali ini cukup memenatkan. Beberapa kali, aku singgah di masjid-masjid untuk meregangkan urat dan membaringkan diri (selepas selesai Tahyat Masjid..). Hasilnya, perjalanan kami berakhir di BWP tepat jam 6.30 petang. Aduhai..penatnya.

Aku tak dapat nak belikan keropok lekor Losong utk semua sahabat..kerana terlalu banyak kiriman dari keluarga mertua dan rakan2 di sekolah lama (SMK. Puteri). Terkilan tu, memanglah..kerana tak dapat belikan untuk sahabat-sahabat seperti Ust. Hj. Azzhar, Ust Hj. Hishamuddin, Hj. Zambrose, Pak Chad Tok Bilal, Mat So'od, Datuk Sahak Malek, saudara Orang Minyak (alhamdulillah..saya dah tahu siapa tuan sebenarnya-TP SAYA JANJI AKAN KEKALKAN KERAHSIAAN PERIBADI TUAN!) dan lain-lain..

Semasa ke surau menjelang Maghrib semalam, saya ada bawa sebungkus untuk dikongsi makan ramai2..itulah saja yang dapat saya bawa sebagai tanda ingatan buat rakan-rakan jemaah surau..seronok bila tengok rakan-rakan makan dengan berselera sekali..tapi sayang, sbb sahabat2 yang saya sebutkan nama-nama mereka di atas, tidak dapat bersama (kecuali Hj. Zambrose sahaja)..

Dalam kepenatan bermusafir, saya masih diberi kekuatan untuk menyampaikan kuliah Maghrib..saya bimbang sekiranya rakan2 jemaah dah mula meninggalkan surau kerana sering tidak ada kuliah disampaikan..Terima kasih kepada rakan2 pengkuliah lain yang mengisi kekosongan yang ditinggalkan..Semoga ALlah SWT mengganjari tuan dengan ganjaran sebaiknya..Aamin!

Sebaik tiba di perkarangan rumah, aku memeriksa kotak surat..Alhamdulillah..anak sulong aku telah berjaya diterima masuk ke form 1 di SMKA Datuk Klana Petra Makmur, Ampangan..Lega rasanya..terselamatlah dari ke SMK Puteri tu..(sekolah ni, aku gelar sebagai sekolah tarian..sebab hampir setiap hari ada aktiviti dan latihan tarian)

Semoga ALlah SWT memberikan pilihan yang tepat demi untuk masa depan anak sulong aku ini..

1 comment:

  1. Salam.
    Rugi juga tak dapat merasa keropok Losong tu, 'ala kulli hal... terima kasih atas ingatan anta.

    ReplyDelete