Sunday, December 20, 2009

SELAMAT BERTUNANG..


Alhamdulillah..akhirnya adik ipar saudara Azzi, Syamsul Bahari bin Mohamed Kassim, selamat melangsungkan majlis pertunangan dengan pilihan hatinya..nama apa ye?..saya lupa pula nama penuhnya, tapi saya panggil dia Mia. Tapi kalau tak silap, Fatimah binti Hj. Mohamad Zin. Maaf kalau tersalah..

Perjalanan rombongan 4 kereta dari Seremban ke Ipoh lancar dan tiada masalah. Rombongan kami diterima dengan sambutan yang sederhana tetapi amat mesra. Proses pertunangan seperti perbincangan tarikh perkahwinan, hantaran, kenduri kahwin dan lain-lain lagi berlangsung dalam keadaan yang amat simple. Bagi saya, itulah sebaiknya..Yassiruu..!!kata nabi SAW.

Kesempatan ini, saya ingin ucapkan tahniah kepada adik ipar Azzi yang akan berkahwin pada 05 Jun 2010 akan datang sekali gus menamatkan zaman dudanya..

Bersabda Nabi SAW : 'Apabila berkahwinnya seseorang anak Adam, maka sempurnalah separuh dari agamanya..'. Separuh lagi ? Sila tanya Azzi sendiri, sebab dia dilantik jadi imam besar semasa upacara pertunangan tersebut..

No comments:

Post a Comment