Wednesday, June 16, 2010

KERANA SEBIJI BOLA..

Telah sekian lama saya tidak menulis..ntahlah..kini saya rasa lebih selesa menulis di atas kertas berbanding menulis di dalam internet. Tulisan terbaru saya bertajuk : "Hargailah nikmat kehidupan" yang saya tulis dalam bentuk flyer boleh didapati di surau Al-Hidayah. Insya'ALlah, jika ada kelapangan, akan saya huraikan pula dalam bentuk kuliah.

Cuti sekolah selama 2 minggu tidak dapat dimanfaatkan sepenuhnya-maksud saya, tidak dapat saya nak bersantai betul-betul. Imam-imam lain yang diamanahkan bergilir-gilir dengan saya untuk mengepalai jemaah, tiada kelihatan selama masa cuti sekolah ini. Kalau ada datang pun, selepas takbiratul ihram..

Bukannya tujuan tulisan saya kali ini, bermaksud nak perlekehkan mereka..jauh sekali untuk mengangkat bakul saya sendiri. Saya faham, cuti sekolah lah masanya untuk kita bersama keluarga..cuma, faham-faham je lah..saya pun ada anak isteri juga..datanglah, sekurang-kurangnya, bolehlah saya guna masa tidak bertugas untuk bawa keluarga bersiar-siar, berjemaah di lain-lain masjid..

Seperkara lagi, saya nak tegur kepada para jemaah yang kaki bola (suka tengok match-main tak pandai pun!), janganlah kerana nak tonton bola hingga sanggup gadaikan pahala jemaah kita. Lihatlah betapa besarnya kejayaan si Yahudi menyesatkan kita..sebiji bola sahaja, mampu melarikan jemaah daripada bersolat di masjid dan surau..

Mujurlah saya bukannya peminat bola sepak..kalau tidak, mungkin saya pun sama seperti sebahagian kecil jemaah kita ni..Bayangkan, kalau imam masih ada kat depan TV sedangkan makmum ternanti-nanti kat surau sana tu..

Kacau-bilau lah dunia ni..!

1 comment:

  1. kerana bola ssanggup bangun pagi pagi buta alangkah bagusnya kalau solat tahajud sekali

    ReplyDelete